سـرمایـه گـذاری برای تـولید
پنجشنبه - 23 مرداد 1404
EN

بخش خصوصي در ساخت پايانه‌هاي مرزي كمك كند

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي گفت: از بخش خصوصي مي‌خواهيم تا در ساخت و بهره‌برداري پايانه‌هاي مرزي كشور به طور فعال با اين سازمان همكاري كند.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي گفت: از بخش خصوصي مي‌خواهيم تا در ساخت و بهره‌برداري پايانه‌هاي مرزي كشور به طور فعال با اين سازمان همكاري كند.

 

به گزارش ايسنا، ـ محمد بخارايي ـ در همايش ملي « حمل و نقل ترانزيت و امور گمركي؛ چالش‌ها و فرصت‌ها » اظهار كرد: تاكنون 24 پايانه مرزي در نقاط مختلف كشور ساخته شده و تا پايان امسال نيز پنج پايانه و سالن تجاري مرزي ساخته مي‌شود.

وي افزود: درخصوص توسعه شبكه حمل و نقل جاده‌يي كشور تاكنون يك هزار و 400 كيلومتر آزاد راه، پنج هزار و 600 كيلومتر بزرگ‌راه ساخته شده و هم اكنون حدود پنج هزار كيلومتر پروژه عملياتي كه عمدتا آزاد راه وبزرگ‌راه هستند در دست اجراست.

معاون وزير راه و ترابري با اشاره به ايجاد ايمني پايدار در شبكه ملي كشور گفت: سوانح رانندگي در جاده‌هاي كشور در سال گذشته در حدود 21 درصد كاهش داشته است.

وي تصريح كرد: در سال گذشته به استناد كارت هوشمند حدود 13 هزار و 500 وسيله نقليه عمومي نوسازي و محدوديت تردد براي كاموين‌هاي بالاي 40 سال نيز اعمال شد. همچنين برنامه نوسازي 12 هزار دستگاه وسيله نقليه حمل و نقل عمومي بار و مسافر امسال در دستور كار قرار دارد.

بخارايي با اشاره به اينكه در سال 86 بر اساس برنامه چهارم قرار بود سه ميليون 600 هزار تن كالا از كشور ترانزيت شود، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده حدود چهار ميليون و 500 هزار تن كالا از كشور ترانزيت شد كه نسبت به اهداف برنامه قبل حدود 23 درصد رشد داشته‌ايم.

بخارايي افزود: در بخش حمل و نقل به ويژه جاده‌يي بايد از انفعال خارج شد و با اصلاح ساختار و توانمندسازي اين مجموعه براي حضور در منطقه حركت جدي را آغاز كرد.

به گزارش ايسنا، در ادامه همايش رييس كل گمرك نيز گفت: اين مجموعه هم اكنون علاوه بر وظيفه تسهيل و روان سازي وظيفه امنيت و كنترل را بر عهده دارد.

اردشير محمدي خاطرنشان كرد: براي ايفاي اين وظيفه بايد استفاده از فناوري و تكنولوژي مدرن در دستور كار قرار گيرد.

وي گفت: تعامل فعال و پويا و سازنده با تمام بخش‌هاي دولتي، خصوصي و تشكل‌ها به منظور تبادل نظر و ارائه راهكارهاي مناسب از جمله اولويت‌هاي گمرك ايران است.

وي افزود: اعتقاد داريم ارائه مطلوب‌ترين خدمات با استفاده از فناوري‌هاي نوين و مدرن حق مسلم كاربران از گمرك است.

وي با اشاره به بهره‌گيري گمرك از سيستم آسيس كوداي جهاني براي تحول اداري در اين سيستم گفت: با راه‌اندازي اين مجموعه در گمرك ايران اولين كشوري است كه اقدام به پياده‌سازي اين سيستم در مجموعه گمكرك كرده است.

رييس كل گمرك ايران بر ضرورت تبديل شدن به گمرك الكترونيك تاكيد كرد و گفت: هدف‌گذاري در گمرك ايران تحقق گمرك الكترونيك است و قصد داريم با توجه به اين موضوع ارتباط بين دستگاه‌هاي مربوطه را استحكام ببخشيم.

کلمات کلیدی
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1387/05/05 08:39
تنظیمات قالب